Schlager-Micke

2008-05-19
17:05:09

Invigningsfest i Belgrad

Invigningsfesten på Eurovision song contest brukar vara en av resans stora höjdpunkter och festen igår levde verkigen upp till det. Själva festen hölls i det serbiska riksdagshuset och det kändes hyfsat glassigt att vandra runt där och dricka gratisdricka och trycka i sig snittar. Eftersom jag kallt hade räknat med att det skulle vara buffé på festen så hade jag sparat mig rejält och var hyfsat hungrig när jag kom dit. Men när jag insåg att maten enbart bestod av snittar så gällde det att äta sådana med hög frekvens för att bli mätt.

image199


Störst uppmärksamhet drog sig tveklöst "Dustin the turkey" till sig. Så där gällde det att hålla sig framme.


image200

och så dök slovenska Rebecka upp också....

image201

Vid 12-tiden drog partyt vidare till det som kallas Eurocafé där det var tema "väst-låtar" i går (va skönt att Eurovision river alla tänkbara murar....). En riktigt lyckad kväll.


Kommentarer:
#1: Micke A

Suckar över Väst-låttemat... Jag är rejält trött på detta uppdelande av Europa i öst och väst. Berlinmuren föll för f-n för 19 år sedan! En uppdelad epok i vår historia är över och det är dags att gå vidare. Enda sedan 2005 i Kiev har f.ö. ESC-evenemanget rört sig i rakt västlig riktning. Bara att öppna vilken kartbok som helst för att se.

2008-05-19 @ 21:52:55

Greetings. This site is so full of information

2010-02-08 @ 12:35:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: