Schlager-Micke

2008-05-21
01:19:17

En seger seger for musiken
Jag ar overlycklig. Det finns fortfarande hopp! Det var i det narmaste ett dromresultat det som blev fran semifinal 1. Alla skamtbidrag (jag raknar inte in Bosnien dar) torskade. I Estlands fall var det helt vantat men i Irlands fall var det en ren sensation. Kanske kan en forklaring vara att tittarsiffrorna inte var sa hoga och telefonrosterna fa. Ar det en stor svenne-bananpublik som kollar i hela Europa sa gynnar det skamtbidragen och kanske var det framforallt de intresserade som kollade.

Storsta skrallen:
1. Att Irland missade final
2. Finnarnas ovantade avancemang till finalen med en ren hardrockslat som ar 10 ganger mer hardcore an Lordi
3. Att Belgiens irriterande, men ack sa effektiva nummer, inte lockade fler roster

Bast ikvall:
1. Att Irland missade final
2. Att Israels fantastiska ballad gick vidare. Dessutom visade han att det gar att ga till final fran startnummer 2. Det hade aldrig hant tidigare.
3. Norges avancemang till final. Dar lottades de dessutom att ga ut sist. Norrmannen fick full pott och det var valfortjant.

Samst ikvall:
1. Publiken i arenan - eller snarare bristen pa den. Sa lite publik som det var ikvall var rent pinsamt. Kanske ar serberna bara intresseradde av sitt eget bidrag, men mer troligt sa var biljettpriserna for dyra.

2. Programledarna. Bara det faktum att en av arets tavlande, latskrivaren Zeljko Joksimovic, ar programledare ar stinkande i sig. Men om han anda varit bra hade det varit forlatligt. Bada tva var kassa. Dessutom var det omojligt att hora vilka som gatt vidare eftersom de skrev pa nagon slags "engelska".

Mest irriterande:
Dima Bilan. Om sjalvgodheten har ett ansikte sa ar det inte Bert Karlsson, det ar Dima Bilan. Pa presskonferensen efter sandningen babblade han pa i flera minuter innan nagon fick stalla en fraga. Och det varsta ar att Rysslands makt i den har tavlingen borjar bli skrammande stor. Min enda onskan nu ar att Ryssland inte vinner pa lordag, men Dima drog ett mycket bra startnummer, nast sist.

Kommentarer:
#1: Anton

Ryssland har uppenbarligen pumpat in enorma summor på sitt bidrag men varför i hela friden har de inte kunnat få fram en bättre sångare med så mycket pengar? Han tog ju inte en ren ton i hela låten. Det borde inte vara alltför svårt att hitta en sångare som gör sig bra i TV och kan sjunga för sådana pengar.

2008-05-21 @ 13:41:39
#2: Micke A

Jag är glad att Polen gick vidare, det är en fin och underskattad låt, men största besvikelsen för mig var att Slovenien lämnades i kylan. Ryssland hade jag precis som du klarat mig utan, och faktiskt även Norge. Jag förstår inte vad det är som alla tycker är så bra med den? Nåväl, med gårdagens semifinalresultat så verkar det ju bli rätt upplagt för en spännande final på lördag i alla fall! Och jag hoppas, hoppas, hoppas att Rysslands tursamma startnummer i finalen inte visar sig bli det som slutligen sätter spiken i kistan för dem, även om jag misstänker att det tyvärr mycket väl kan bli så...

2008-05-21 @ 15:34:56
#3: Fisken

Oh Dustin, Dustin. Wherefore art thou Dustin?

2008-05-21 @ 16:28:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: