Schlager-Micke

2008-05-20
19:53:28

Bara en timme kvar....

Efter att ha atit en riktigt valsmakande middag mitt i centrala Belgrad sa har jag nu tagit mig till presscentret en sista gang innan jag kilar vidare till beogradska arena. Pressbyggnaden ligger pa gangavstand till arenan och tiden strax innan sandning brukar vara bland det roligaste med att vara med pa ett eurovision. Det ar da alla fans fran alla lander minglar runt med sina flaggor, aven om alla inte supportar sitt eget land. De galna spanjorer som alltid dyker upp pa eurovision ar de mest hysteriska Sverige-fans jag traffat. kanske inte nar Sverige skickar The Ark, men definitivt nar vi skickar nagot som later som det ska fran Sverige i deras oron, Skara-schlager med andra ord. Da alksar de det.

Det talas valdigt mycket om Sverige har nere och bortsett fran en bitter norrman sa har jag inte hort nagon som inte gillar Sveriges bidrag. Aven pressen verkar stodja Sverige for under hela ESC har det pagatt en omrostning bland folket i presscentret och resultaet uppdateras hela tiden. Jag kollade precis for en stund sen och Sverige hade nu seglat forbi Ukraina i semi 2 och ligger etta. Nu behover inte det saga sarskilt mycket, men man blir valdigt positivt bemott som svensk har. Det kan jag lugnt saga:-)

Nu ska jag till arenan. Jag kan ju inte uppmana er att rosta ikvall eftersom Sverige inte har rostratt. Bara de tavlande landerna far rosta. Men Norge har den basta laten. israel har vaxt mest. Bosnien har den starkaste refrangen men Armenien ar det mest spannande nummret.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: