Schlager-Micke

2008-03-05
20:48:17

Sverige får möta pirater i semifinalen

Buskistrenden verkar hålla i sig i Eurovision i år. I Lettland vann ett gäng pirater i lördags och upphovsmännen, ja de var från Sverige. När man hör vinnarlåten Pirates of the sea (med gruppen Wolves of the sea) får man intryck av att det faktiskt går att skicka Magnus Uggla på export. Det här är snapsvise-pop klass högre och den kommer säkerligen att vara en svår konkurrent för Sverige. För Lettland och Sverige är med i samma semifinal i Belgrad.

Torbjörn Wassenius var med och skrev Lettlands låt förra året med de sex operakillarna som sjöng i höga hattar. han har även varit med och skrivit Pirates of the sea och en av operakillarna är dessutom med i det här bidraget också. Även om det kan vara svårt att tro.

image168
Göteborgaren Torbjörn Wassenius är en av männen bakom Lettlands bidrag i år. Bilden tagen från Helsingfors förra året där jag intervjuade honom

Även om sådana här låtar är chanslösa i Sverige så länge det finns en jury så vill jag inte placera in den i samma fack som Irland. Det här är ändå musik och jag tror att det är en låt som jag motvilligt kommer att börja gilla när jag väl kommit ner till Belgrad.

Fisken, det här känns som en låt som du borde gilla!



Kommentarer:
#1: Fisken

Jepp, den här går hem hos mig. Men sångmässigt tycker jag inte att den brädar Dustin the turkey, tycker det är samma skräpiga stämmor..

2008-03-06 @ 17:38:28
#2: Jon-Citron

Kan faktist se mig själv dansa med till denna. Gör dig dock inte sällskap på dansgolvet i Belgrad. Stannar vackert hemma och byter blöjor.

Ta tillbaka orkestern! ;-)

2008-03-06 @ 20:50:11

NICE SITE WELL DONE

2008-10-03 @ 10:36:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: