Schlager-Micke

2008-03-08
16:54:34

Dansbandssångare för en kväll
Som uppvärmning inför Andra chansen så är jag på besök hos min storasyster i Storvik utanför Gävle. Storvik är inte alls som nämnet antyder särskilt stort. Det är en konsum, en vårdcentral, oproportioneligt många pizzerior och - inte minst - utestället Granliden. Varje fredag har lokalkändisen Glenn sin karaoke där och givetvis var jag och min syster på plats igår för att ta ton.

image172

Alla karaokelåtar var ordentligt samlade i en pärm och det bara att välja och vraka. Jag och min syster brände av Växeln Hallå och E de det här du kallar kärlek och under hela kvällen var det ett slags karaoke-dansgolv där Storviks partyelit slängde sina lurviga till de mer eller mindre väl-ljudliga tonerna från mikrofonen.

När man väl är långt ute i P4-bygden så tyckte jag att inget kunde passa bättre än att debutera som dansbandssångare inför den dansglada folksamlingen. Så när klockan började närma sig två drog jag igång Inget stoppar oss nu med Black jack och Storviks-publiken fick en liten bugg som kvart-i tre-dans. Kom ihåg, ingenting som vi gör är tabu....

image173
I natt i natt är det du är det jag....

Kommentarer:
#1: Dulle

Haha. Fantastiskt!
Era sånginsatser tog nog storvik med storm kära syskon! :D

2008-03-08 @ 17:12:34

Bra jobbat. Nordman får inte gå vidare ikväll!

2008-03-08 @ 19:08:56
#3: Peter

P4-bygden! Haha! det var ett roligt uttryck. Det ska jag använda nästa gånga jag ska åka till. Bjursås eller Grycksbo eller nått sånt...

JAAA NORDMAN VIDARE! Woooho!

2008-03-08 @ 21:15:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: