Schlager-Micke

2008-06-11
21:50:09

Schlager-Micke tar sommaruppehåll
Precis som förra året vid den här tiden så är det dags för Schlager-Micke att ta sommaruppehåll nu. Även om många av årets MF-artister turnerar runt nu på sommaren så är det ju ändå lågsäsong på schlager till mitten av hösten då titlar och upphovsmän börjar avslöjas och Island redan har haft 7 delfinaler av sin nationella uttagning...

Jag vill tacka alla läsare som varit inne och framförallt väkomna alla nya läsare som tillkommit nu under våren. Bloggen växte några snäpp under den här schlagersäsongen. I synnerhet de dagarna då jag hittade obekräftade röstsiffror på wikipedia. Den veckan 18/2-24/2 blev det besöksrekord då jag fick 1804 besök under veckan från 1033 unika personer unika användare och det ska jag försöka bräcka i framtiden:)

Även om jag tar en paus nu några månader som bloggare så kommer jag att ha desto mer att göra med jobb. Den närmaste helgen (13/6-14/6) ska jag sända radio från Vätternrundan. Jag och en kollega ska sända radio på torget i Motala där starten och målgången är, mer eller mindre två dygn i sträck. Man känner sig lite som en klassisk festivalentertainer då eftersom vi kommer att hålla till i ett tält och allt som sänds kommer att gå ut via högtalare på torget.

Efter det på måndag börjar jag jobba på nyheterna på SR Jönköping i tre veckor och därefter kommer jag att vara programledare i fem veckor på förmiddagsprogrammet "Mitt i sommaren". Programmet sänds varje dag mellan 10-13 och jag kommer att leda det måndagar, onsdagar och fredagar. Om ni vill får ni gärna lyssna då (eller i efterhand, det går precis lika bra). http://www.sr.se/jonkoping

Annars så får ni ha en riktigt skön sommar allihop. Jag återkommer nog i september någon gång när det börjar närma sig klubbträff med MF-klubben och när låtarna till MF ska börja plockas ut.

Men innan det hoppas jag Sverige går vidare i fotbolls-EM.

Ciao!

Kommentarer:
#1: Liza

Ha en trevlig sommar!

2008-06-11 @ 22:40:17
#2: Anton

Trevlig sommar, Micke! Hoppas vi hörs något under sommaren. Kommer oxå ha rätt så fullt upp efter min drygt två veckor långa semester som börjar idag. Ska ha konsert på Loka Brunn 5 juli, på Opera på Skäret 6 juli och sedan bär det av till Karlstad för La Bohème. Sköt om dig! kram

2008-06-12 @ 15:56:50
#3: Brita

Så det blir ingen rapportering från allsång på skansen? Synd. Alltid så kul att läsa din blogg ju! Ha en fin sommar! Och när får man flyttkort?



TADAAA

2008-06-25 @ 12:00:46
#4: Per-Åke

Hej Micke!

Första gången jag är inne på din blogg. Här får man ju information om vad du har för dig också. Kul. Jag återkommer.

2008-07-07 @ 22:21:05

Hoppas du har en bra semester!! Schlagerkung bloggar för tillfället från Barcelona.

2008-07-23 @ 22:49:53
#6: Fisken

Hur lång semester ska du ha egentligen? Du vet väl att det bara är lärare som har 8 veckor!?



2008-07-29 @ 14:23:20
#7: Arntmary

Interesting.

2009-02-16 @ 10:06:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: