Schlager-Micke

2008-06-08
23:04:13

Nu är Second chance-DVD:n inspelad
Den här helgen har jag varit i Stockholm för att spela in presentationen av de bidrag som ska tävla i OGAE Second chance contest. Tävlingen där Eurovisionfansen utser den bästa låten bland årets nationella uttagningar i Europa. Eftersom Cara Mia ansågs vara den bästa låten 2007 enligt fansen så blev det Melodifestivalklubben som fick arrangera årets tävling.

Jag och Kris Boswell kör hela presentationen som kommer att släppas på DVD senare i sommar. Men en liten teaser kan ni få här. Lottningen av startordningen har lagts upp på youtube så att alla kan se att det hela gått rätt till. Av någon anledning ville våra inslagsproducenter att jag och Kris skulle ha på oss vikingahjälmar på huvudet för att ge lite svensk feeling på det hela.

Ingen idé är för pajig för att genomföras.

http://www.youtube.com/watch?v=6rUILojX1ZE

Kommentarer:
#1: Stege

Ha, världsklass... nåja. Kan bli kul att få se DVD:n någon gång. Fasliga inzoomningar är att vänta?

2008-06-09 @ 16:54:56
#2: Daniel

Få se hur det går för Sanna. Tror den vinner i år. i fjol var det ju självklart att Cara Mia sku ta hem det. Håller tummarna för vinst.

2008-06-09 @ 23:11:49
#3: Daniel

Shit, ursäkta för en massa dubbelskick, det hakade upp sig förstås igen med blogg.se.. hoppas du kan radera mina inlägg. Sorry!

2008-06-10 @ 00:13:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: