Schlager-Micke

2008-01-26
18:06:57

ja det här verkar ju lovande.....kanske....inte
SVT har nu offentliggjort allt som ska vara omkring låtarna och artisterna i festivalen, d.v.s. de sedvanliga humorinslagen och pausunderhållningen. Just på den här biten är mina förväntningar i princip noll. Jürgen, musikalföljetången, mickstativet, Allram & Tjet...Med några få undantag så är det väldigt få som har lyckats vara roliga i ett program som Melodifestivalen. Personligen tycker jag inte det skulle behövas några humorinslag alls förutsatt att programledaren/ledarna är tillräckligt roliga i sig, men jag har full förståelse för att SVT har med det. Musiken och tävlingen i sig räcker för att tillfredsställa oss redan frälsta men när halva befolkningen kollar då gäller det att täcka så många områden som möjligt.
 
Vilka är då årets komiker? Hipp-hipp-gänget med Anders Jansson och Johan Wester kommer att dyka upp som utrikeskorrespondenten Morgan Pålsson och hans filmare Robert Flycht. Det jag sett med de tidigare är hyfsat roligt så det låter ju ganska lovande.

image131
Anders "Morgan Pålsson" Jansson och Johan "Robert Flycht" Wester

De andra två är Björn Gustafsson och Nour El-Refai. Björn har jag sett en del av i parlamentet och där har han varit riktigt bra. Nour däremot känner jag inte till alls. Men på SVT:s webb har man fått chansen att lära känna dessa två och det här klippet är mint sagt besynnerligt.

image132

Antingen har de två gått in medvetet för att göra en anti-grej inför svenska folket eller så är det verkligen en seriös intervju och i så fall ser det inte särskilt lovande ut. Kvalitén på intervjun är dessutom "Öppna kanalen upphöjt till 10" om ni förstår vad jag menar. Reportern  borde åtminstone ha ifrågasatt sanningshalten i Björns första svar (som dessutom inte är ett svar på frågan utan märkligt otajmat svammel).

Varsågoda själva att se eländet...

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1035031

Kommentarer:
#1: Dulle

En antigrej skulle jag tippa på. Eller bara allmänt fulsnack. Intervjuaren verkade lite ställd. Haha!
Men Björn kommer bli bra, han bara måste vara bra! han brukar ju vara grymt rolig!

2008-01-27 @ 15:03:39
#2: Hasse

Micke jag måste vara för gamal för att förstå humorn i inslaget du länkar till!?
Jag tittade ävebn på det andra inslaget med Nuer och Björn,
och så nu förstår jag varför SVT förlänger sändningstiden för Melodifestivalens deltävlingar med 5 min/deltävling ;-)
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1035024

2008-01-28 @ 16:38:55
#3: Hasse

Länkfel? Ja ursäkta det skulle varit:
http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?a=1035024&d=79650

2008-01-28 @ 16:44:03

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2009-06-26 @ 09:46:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: