Schlager-Micke

2008-02-28
00:03:04

Schlager-Micke fyller 1 år
Jag är normalt sett inte särskilt glad i att fira födelsedagar, i alla fall inte om det är jag själv som fyller år. Men andras födelsedagar firar jag gärna så därför tog jag tillfället i akt att nu fira min blogg som fyller ett år idag. Hur firar man då det? Tja, man kan ju bjuda in hela "teamet" runt bloggen skribenter,fotografer,redigerare....öh..ja,just det...

image150

Ni förstår att det blev en ganska ensam "fest" i min lägenhet med en princesstårta och ett ensamt kalas-ljus. Men som sig bör på stora jubileum så måste man ju göra en intervju för att höja live-känslan lite. Därför har jag nu infört en ny dimension i begreppet meta-journalistik då jag just intervjuat mig själv om bloggen Schlager-Micke.

Micke: Hur kommer det sig att du startade den här bloggen?

Micke: Ja du, det var flera anledningar...

M: ..någon speciell du vill lyfta fram?

M: Nej, det vil jag inte säga direkt.

M: Vilket inlägg är du mest stolt över?

M: Jag vill inte lyfta fram något enskilt inlägg, det känns fel eftersom alla inlägg är skrivna i sitt speciella sammanhang.

M: Men vilket tog längst tid att skriva?

M: Inte vet jag, hur ska jag komma ihåg det!

M: Varför tror du schlager engagerar folk så mycket?

M: Ja du, det finns väl något som tilltalar alla i det här sammanhanget, det är ju ett väldigt brett sammanhang som inkluderar det mesta

M: Hur länge till kommer du att blogga?

M: Jag vill inte kommentera det.

M: Varför inte, något kan du väl bjuda läsarna på så här på högtidsdagen?

M: Nej, att blogga är något personligt som ska vara impulsivt. Annars finns det risk för att bloggen förvandlar mig till en person jag inte vill vara, att den blir som ett monster..

M: ..som det blev för Alex Schulman menar du?

M: Jag gör inga jämförelser med honom, men om du vill göra det så är det upp till dig. Det är inte mitt problem.

M: Är det inte lite väl mycket hybris att fira födelsedagen av en blogg, har du inga viktigare saker att ägna dig åt??
M: Har du några fler "briljanta" frågor eller är du klar? Jag vill blåsa ut ljuset nu..

M: Okej, blås då om du tycker att det är så kul. Grattis på födelsedagen......

image151

Kommentarer:
#1: Anette

Jaaaa må den leeeeva, jaaaa må den leeeeva, jaaaa må den leeeeva tills den somnar en dag. Ja viiisst ska den leeeeva, viiisst ska den leeeeva, viiisst ska den leeeeva tills han tröttnar ett slag! *sjunger för full hals å grattar i efterskott*

2008-02-28 @ 07:19:40
#2: Martin

Åt du hela tårtan själv?

2008-02-28 @ 08:05:56
#3: Noa Resare

Otroligt roligt. Grattis!

2008-02-28 @ 09:41:17
#4: Anton

Grattis på födelsedagen, schlagerbloggen!

2008-02-28 @ 10:08:03
#5: Jon-Citron

*skratt*
Grattis!

2008-02-28 @ 10:53:29
#6: Linda

Grattis grattis!

2008-02-28 @ 14:25:18
#7: Micke

Haha, tack så mycket. Grejen är ju att ska man någon gång göra en totalt misslyckad intervju så ska det vara med sig själv..

Martin, jag åt inte hela tårtan själv. Jag har inte ens ätit någonting på den. Men det är en riktig tårta. Den är ju köpt på Ica-Maxi..

2008-02-28 @ 18:53:09
#8: Brita

Grattis! Ja, jag tyckte att du lät lite sur i intervjun! Men du gjorde ett gott försök! Som intervjuare alltså. Ha så himla kul i helgen!

2008-02-28 @ 19:03:17
#9: Fisken

Grattis! Måste säga att du valde en himla dum tårta att inte äta upp, prinsess är min favorit... Men känner jag dig rätt så frös du in den igen efter fotosessionen så kanske finns det hopp om att en gång få smaka.

2008-02-28 @ 22:22:40
#10: Dulle

Grattis!
Den såg ju jättegod ut den där tårtan!

2008-03-03 @ 23:47:15

I am really impressed!!

2008-09-24 @ 13:58:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: