Schlager-Micke

2008-02-08
13:02:49

Hoppsan, jag var kanske lite för ärlig där....
Under torsdagskvällen var det flott värre för alla ackrediterade på Melodifestivalen. Det bjöds det på en skaldjursbuffé på Stora Teatern vid avenyn där alla fick en biljett där det står hummer på och två biljetter där det står öl/vin på. Nu slumpade det sig så lyckligt för min del att min kompis och kollega från Melodifestivalklubben Marcus Björkander, gav mig sina vinbiljetter eftersom han är militant nykterist (dessutom militant köttätare och anti-veggis då han vägrar äta alla tänkbara grönskaer). Dessutom hittade jag en papperslapp på golbet där det stod "hummer" så plötsligt hade jag fördubblat min kvot med hummer och vin och det var ju inte fel. Kvällen inleddes med att göteborgskomikern Peter Apelgren körde stand-up i några omgångar, men man satt mest bara och väntade på att få ta del av det där underbara buffébordet.

image138


Strax innan avresan till Stora teatern slog sig jag och Marcus ner bredvid en av årets låtskrivare. En skallig göteborgare vid namn Magnus Johansson som satt och smuttade på en vinare. Vi snackade lite om låtarna här i Göteborg och han frågade vad vi tyckte. Ganska snabbt kom vi in på den stora snackisen här i Göteborg, Christer Sjögrens I love Europe. Jag sa att jag tyckte att den var förfärlig och körde mitt citat som jag skrev här på bloggen igår att "Karln tigger om stryk" (vilket jag också sa när jag gav en direktrapport till SR Jönköping 11.45 idag). Det visade sig att Magnus Johansson som jag talade med var upphovsman till I love Europe...

Jo tack, men faktum var att han inte verkade ta illa vid sig alls utan fortsatte att prata med mig under Skaldjursbuffén så jag fick snarare intryck av att han uppskattade min ärlighet. En ärlighet som kanske inte hade varit lika ärlig om jag vetat vilken låt han var upphovsman till från början. Då hade jag nog bara sagt att "jag gillar den inte men jag tror att den kommer att gå bra".

Kommentarer:
#1: Anton

*Stort garv*

2008-02-08 @ 15:13:27
#2: Fisken

Fan vad gott det ser ut! Och hyfsat nöjd du ser ut med att ha fått gratiskäk! Lycklig som ett barn på julaftonkänslan...

2008-02-08 @ 20:06:56
#3: Martin

Jag tappar aptiten, herregud, ta bort den här bilden micke=)

2008-02-10 @ 09:47:42
#4: Linda

Haha, klockrent

2008-02-13 @ 02:05:11

Great site!!!

2010-01-29 @ 09:59:48
#6: Ann-Sofie

Haha. det låter som en tabbe jag skulle kunna ha gjort... Suveränt. Men han uppskattade nog ärligheten, tror du inte det!!!? Hade folk varit ärliga mot han från början hade vi sluppit den. Det är väl ingen som kommer ihåg den idag...



Tallriken du du visar på bilden med allt läckert på, får det bara att "kurra" i magen på oss som tittar in på din sida... Låter som om du fick en fin kväll i alla fall Roligt!!!

2010-01-29 @ 10:40:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: