Schlager-Micke

2008-02-09
11:40:47

Genrepet vände upp och ner på Christer
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Just nu är jag nämligen lite omtumlad efter gårdagens genrep i Scandinavium. För att höra låtarna inför 50 journalister är en sak. Att höra de inför ett fullsatt Scandinavium med folk som får höra de första gången är något helt annat. Det är ju första "hinten" man få från så kallat vanligt folk och de gav verkligen tummen upp för E-type och The Poodles. Och jag måste säga att den låten lyfte något fanstastiskt igår. Det blir en grym show och den är absolut ny favorit att följa med Amy Diamond till final. Det visade om inte annat Melodifestivalklubbens undersökning där de frågade 300 personer i publike efter föreställningen vilken låt de tyckte var bäst. 140 svarade E-type och Poodles! En sån stor majoritet har vi aldrig fått tidigare och Gylleneskors undersökning gav också en klar seger till "pudlarna och vikingen". Ja med viking syftade jag inte på Christer Sjögren för undersökningen gav en fingervisning om att folk faktiskt inte verkar köpa hans grisfest. Han kom sist i både vår och Gylleneskors undersökning och han fick klart minst jubel inne i arenan. Visst, de som gillar Christer är nog inte den högljudda skaran och det som går ut i TV kan skilja sig en del från det som hörs i arenan. Men visst finns det risk för ett rejält magplask. Och det skulle vara synnerligen välförtjänt.

Annars så var Luuk i toppform. Det märks att han är varm i kläderna redan från början den här gången och hela sändningen kommer att inledas med en riktigt rolig sketch som ni inte får missa. Däremot hoppas jag att de stryker i manuset inför Suzzie Tappers nummer. Både före och efter låten talas det massa om hennes Parkinsonsjukdom och det tycker inte jag är rättvist. Att tidningarna skriver om det är en sak, det är helt logiskt. Men SVT ska inte gynna någon enskild. Jag vill inte ha en ny Marie Lindberg, jag vill ha en rättvis tävling! Därmed inte sagt att Suzzies låt är dålig. Den växer för varje lyssning och har en väldigt behaglig melodi. Jag tycker fortfarande att det är den mest svårplacerade låten ikväll.

Men E-type och Poodles har verkligen förstärkt sina aktier och sångaren Jakob blev väldigt glad när vi presenterade resultatet i vår undersökning för honom.

image140

Kommentarer:
#1: Fisken

verkar som att de tipsen hänger med bland spelbolagen med. Direkt till final: amy diamond står i 1,01 på sv spel, e-type 1,05, Sjögren ger mest 12 ggr pengarna. Jag lägger slantarna på Sjögren jag!

2008-02-09 @ 12:13:55
#2: Anonym

Heja Christer!!!

2008-02-09 @ 21:28:52

Pleasure to sign your guest book. I work for an advertising agency in London.

2010-02-05 @ 14:05:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: