Schlager-Micke

2008-02-11
00:01:42

Är det efterfest på eran balkong....

Hotell Opalen var festskådeplatsen för årets första efterfest i Melodifestivalen. Stället ligger bara ett stenkast från Skandinavium och när jag och mina kollegor från Melodifestivalklubben anlände vid halv 12-tiden var festen i full gång. Lördagens två stora vinnare, Amy Diamond och Christer Sjögren verkade ha en synnerligen lugn kväll. Amy sågs inte till alls medan Christer satt vid sitt bord hela kvällen, så jag förstår att kvällstidningarna måste ha haft problem när de tryckte dagens löpsedlar. Varken "Den galna efterfesten" eller "Röstkaos under sändningen - telefonlinjen brakade samman" funkade den här gången så de fick helt enkelt välja något annat.


Även om Face-84 kom sist så var det deras låt som spelades flitigast igår. Varje gång den kördes så var tjejerna direkt uppe på dansgolvet och vi har knappast hört den för sista gången. Något säger mig att en ny kultlåt har fötts och den kommer säkerligen att dyka upp på diverse grillfester i sommar när någon festprisse greppar gitarren efter ett antal burkar Pripps.


image142
Face-84 efter några glas vin

Bland övriga celebriteter igår så gjorde Lena PH ett gästspel och hon var flitig på dansgolvet. Även Fredrik Lindström var på plats och man glömmer lätt hur STOR mannen är. När jag pratade med honom så var det som att titta upp i en skyskrapa.

Även om lördagens efterfest kanske inte var den vildaste man varit på så blev det en bra slutpunkt på tre extremt intensiva dagar. De kommande två deltävlingarna kommer jag att se från TV-soffan och det känns som ett välbehövligt break. För efter många glas vin, färre timmars sömn och skallen full med nya schlagers så blir man ganska slut. Men jag ser fram emot fortsättningen av Melodifestivalen 2008.


Kommentarer:
#1: Peter

Hojj Olofsson!
Nu har jag lagt mig i debatten om Christer Sjögrens (fantastiska) låt!
Läs och begrunda på www.cabinstreet.blogspot.com

Kanske ett gästinlägg här? Så kan du skriva något om Lasse Lindh eller eskobar på min blogg?

Ha det fint! /Peter

2008-02-11 @ 07:51:14
#2: Fisken

Förstår mig inte på expertisen. Enligt mig var face-84 den riktigt usla låten i Göteborg. Sjögrens var ju faktiskt bra i jämföreles! För det första ska det väl vara snygga brudar om man nu ska kasta fram fyra spice girls wannabes?! Sen var ju framträdandet ett lågvattenmärke och varför sjunger de som om de vore i målbrottet?! Den platsade bättre i Lilla melodifestivalen. För mig är det ett mysterium att den tog sig igenom de första gallringarna.

Annars kul att Sjögren pungsparkade alla experter på det här sättet, själv ringde jag 3ggr på den oerhört genialiska låten I love Europe.


frågan jag ställer mig är hur Christer ska ta detta vidare i Globen? Ska han uppfylla klichebilden helt och hållet genom att klä i sig en vit Smoking, en röd ros och en än mer välputsad tandrad eller ska han sticka fram med en lite mer "seriös" hållning även under kommande framträdanden? Nåt säger mig att karln verkligen försöker framföra låten på seriöst och aktningsfullt sätt, vet inte om det räcker hela vägen till Serbien... Mer kliche Christer!

2008-02-11 @ 16:42:10
#3: Brita

Alltså, det är väääldigt intressant att fundera kring hur Christer skulle mottas i en eventuell ESC-final. Eller, semifinal är det väl. Hela Europa skulle skratta åt oss! Eller, blir han årets Verka?
Jag har i alla fall nu blivit väldigt glad och tacksam över att Carola är med i år. Det KAN ju inte vara sämre än Christers låt.
Håller för övrigt med Fisken om att Face-84 inte direkt var några Vanilla Ninja...

2008-02-11 @ 21:13:05
#4: Linda

Lyckades du fånga Lena på bild? =)

Kram
Linda (admin i Lenas officiella forum)

2008-02-13 @ 02:07:48
#5: Linda

Har du någon där man skymtar henne så skicka gärna ändå - [email protected] :) hihi

2008-02-13 @ 12:34:01

Very nice site!

2009-04-06 @ 08:23:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: