Schlager-Micke

2008-04-07
12:56:55

Hjälp, jag är handikappad
Ibland inser man vad det är man inte klarar sig utan. Sängen och maten i all ära men frågan är om inte det värsta handikappet är att vara utan internet. Det är som att leva men ändå inte. Sedan jag flyttade ner till Jönköping förra veckan så har läget varit precis så. Jag som haft hotmail, aftonbladet.se, youtube, SVT:s webb-TV och annat som lika stående inslag under dagen som kaffekoppen på morgonen tvingas just nu traska i en halvtimme till biblioteket för att kunna gå in på nätet. Väl där har man en timma på sig att utföra alla ärenden som ska göras. Enligt deras regler får man nämligen inte boka mer än en timme per dag. Så just nu är jag lite småstressad över att få ut något på bloggen så att ni inte börjar tro att jag ställt in tofflorna för gott. Bloggar man inte så lever man inte;-)

Men hur som helst så har jag precis gjort en beställning på mobilt bredband som förhoppningsvis kommer att dyka upp senare i veckan. Då kan man ju surfa precis överallt, underbart! Lika underbart är läget på lägenheten här i Jönköping. Det är bara några minuters gångväg till den långa Vätterstranden som vätter mot den lika långa Vättern. Riktigt schysst.

Jag kommer att jobba på Sveriges radio i sommar här i Jönköping men satsar på att göra frilansjobb fram till dess. Jag ska träffa cheferna där imorgon och lägga fram lite idéer, bland annat en ny säsong av Intresseklubben med lite nya nördiga ämnen. Hoppas de gillar det.

När det gäller ESC så har det blivit uppenbart vilken favorit fansen har. Deras gunstling 2008 heter Schwiez. Och det är på alla sätt logiskt. Den påminner fansen om att det finns en strimma kvar av det som musikaliskt en gång i tiden var Eurovision song contest. Och låten är på alla sätt en välgjord historia där de blandar ballad och up-tempo på ett snyggt sätt. Men förvänta er inte någon seger (vilket många fans redan börjar göra). Jag är inte helt säker på att man är lika galen i smörpop på italienska i Moldavien och Vitryssland som i delar av västeuropa.


Kommentarer:
#1: Brita

Ja, den är ju bra, men jag tycker allt att han kunde slänga stativet när det växlar till upptempo. Och dansarna känns så himla överenergiska! Men så många dansare får han väl inte ha med i ESC?

2008-04-28 @ 14:52:06

Hi, nice site! Keep up the good work!

2009-01-16 @ 14:15:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: