Schlager-Micke

2007-10-15
18:39:02

Bidragen till Melodifestivalen 2008 presenteras imorgon
Imorgon, tisdag, ska jag bege mig till TV-huset för att besöka den första presskonferensen som handlar om MF 2008. Då ska det offentliggöras titel och upphovsmän till 28 av de 32 bidragen. Det brukar normalt sett inte vara särskilt mycket intresse eller ståhej kring det här tillfället eftersom man bara får små smulor av kakan i och med detta. Titlarna på låtarna säger ju inte särskilt mycket om låtarna, upphovsmännen säger lite mer ,men den stora grejen är förstås när artisterna ska presenteras och sen slutligen när de fyra jokrarna offentliggörs.

Men det finns absolut intressanta aspekter i det som händer imorgon. Hur stor andel av låtarna kommer att vara på svenska den här gången? Det brukar vara strax under hälften. Hur många av Fredrik Kempes 12 låtar som han skickat in kommer att komma med? Gärna så många som möjligt för mig. Hur många låtar kommer Thomas G:son att få med? Gärna så få som möjligt för mig..

Presskonferensen sänds förresten i SVT kanal 1, klockan 16.10 imorgon tisdag.

Jag lovar att återkomma imorgon när jag varit på presskonferensen och rapportera det som kan vara smaskigt.

ciao

Kommentarer:
#1: Joel

vad har du emot G:son ? :P

2007-10-15 @ 23:11:44
#2: Anton

Såg din skalle i TV idag på presskonferensen. ;-)

2007-10-16 @ 17:09:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: