Schlager-Micke

2007-11-27
11:23:16

Tillbaka i Jönköping
Det har blivit en del resande fram och tillbaka för mig under senaste tiden. Det blir lätt det när man är ständigt "mellan två jobb", frilans, har "lite projekt på gång", ja välj vad ni vill. Hur som helst så har jag sålt in en reportageserie till SR Jönköping som jag kommer att jobba med nu de närmaste veckorna. Precis som jag har svårt att beskriva min arbetssituation så är det om möjligt ännu svårare att beskriva vad den här reportageserien egentligen handlar om. Jag fick en hint från kanalchefen om att de gärna köper in något med lite nördfakta. Det nappade jag givetvis på direkt och skrev ner 10 ideér som inte hade så mycket mer gemensamt än att jag tyckte att allt var intressant. Igår intervjuade jag t.ex. den som är domaransvarig på Smålands fotbollsförbund och ställde frågor som han säkerligen inte hade fått tidigare. Som varför man inte får göra inkast när man står på knäna och vem som egentligen plockar upp alla mynt som kastas in under en match (i Italien borde den personen vara ganska rik vid det här laget..).

Men annars blir det en blandning av olika fenomen och personer med något udda intressen (ungefär som jag fast lite värre). Sammanlagt ska det bli 10 inslag som troligen kommer att sändas i januari och februari i SR Jönköping. Det känns rätt skönt att ha tillgång till den utrustning som behövs och samtidigt kunna komma och gå lite som man vill. Eller rättare sagt, slippa jobba på morgon och förmiddag, då är jag inte effektiv över huvudtaget utan surfar hellre runt på svt, aftonbladet, facebook, kollar på webb-tv, ja allt sånt där som man egentligen ska ha dåligt samvete för att man gör alldeles för länge. Eller skriver blogginlägg:-) Så nu är det nog dags för mig att traska bort till radion i snön. Ja tänka sig, det är faktiskt vitt i Jönköping!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: