Schlager-Micke

2007-11-18
15:02:24

Spännande omröstning över ESC-treorna
Det är en fullspäckad schlagerhelg det här vill jag lova. Först var det klubbträffen i fredags då ett 40-tal personer träffades i en lokal på söder och kollade på alla treor i ESC-historien. Det blev en väldigt trevlig tillställning oc genomgången kändes inte alls så segdragen som jag hade trott. Det kan bero på att man gick och hämtade buffé under sändningen och satt och käkade så det var en riktigt schysst middagsunderhållning.

Eftersom de här omröstningarna ska hållas i Umeå och Göteborg också så får jag inte avslöja hur resultatet blev och hur mina odds stämde med verkligheten. Men så pass mycket kan jag säga att även om minst 70% av rösterna redan kommit i form av stockholmsrösterna så var marginalen mellan topplaceringarna så pass liten att såväl Umeå som Göteborg kan vända upp och ner på det här ganska lätt....

Som sagt något resultat kan jag inte avslöja. Däremot kan jag ju redovisa hur jag röstade. Mina röster var som följer.

1 poäng: 1958 - Italien, Nel blu di pinto di blu (mer känd som Volare)
2 p: 1979 - Frankrike, Je suis ´lénfant soleil
3 p: 1986 - Luxemburg, Lámour de ma vie
4 p: 1973 - Storbritannien, Power to all our friends
5 p: 2003 - Ryssland, Nev er ne bojsia
6 p: 1997 - Turkiet, Dinle
7 p: 1983 - Sverige, Främling
8 p: 2006 - Bosnien, Lejla
10 p: 1987 - Italien, Gente di mare
12 p: 1989 - Danmark - Vi maler byen röd

Jens och Stefan som arrangerade träffen hade varit så morderna i sitt röstningstänk att man först fick skriva ner poängen 1-7 på en lapp och så räknades de ihop. Därefter läste varje person upp sin 8:a 10:a och 12:a. Precis som i röstningarna nu för tiden. Den tidsbesparingen innebar att det hann sjungas många karaokelåtar på klubbens nyinköpta singstar-spel som får betraktas som en succé.

Kommentar:
#1: Maria

Oj! det var otippat att vi maler byen röd vann..!

2007-11-21 @ 00:14:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: