Schlager-Micke

2007-05-14
20:46:17

Tack alla bloggbesökare!
Jag vill tacka alla som varit inne och läst min blogg nu under Helsingforsveckan. Jättekul att så många varit inne! Jag vill bara säga att även om eurovision nu är slut så kommer jag att ha en hel del att skriva om närmaste tiden ändå så ni får gärna fortsätta besöka bloggen. På onsdag är det musikhögskolornas egen årliga melodifestival, SMASK, i Stockholm. Och på torsdag ska jag till Eskilstuna för att se bland andra Sonja Aldén och Anna Sahlene i Eskilstuna. Det är en årlig schlagerdag som arrangeras av min klubbkollega Stefan Eriksson. Så än finns det en hel del att skriva om.

Dessutom ska ni få höra själva vad Ola Salo egentligen sa när han talade om dyngtävling....

Men för att minnas Helsingfors och de stressiga, men roliga dagarna där. Här kommer lite bilder. 

image51
The Arks första presskonferens i Helsingfors

image52
Här satt jag under finalen. Rad 2, några meter från scenen. Perfekt under själva låtarna. En mardröm under omröstningen då man fick nackspärr för att kunna se resultattavlan - ändå såg man den knappt. 

image53
Danska transan DQ under öppningsfesten.        

image54
Desto snyggare på öppningsfesten var Karolina från Makedonien. Årets 10-poängare i den kategorin;-)

Kommentarer:
#1: Fisken

Klockrent med karaokee i hissen... :-) Belgrad... Ja, bättre än Kiev måste det väl vara. Finns nog lite att se i stan också, tror bla att Attila var där en gång i tiden.

Hoppas du håller igång bloggen fram till dess. Du kan väk retroblogga lite om inte annat..:-)

Mest intressant inför nästa års eurovision är vilken av de rättfärdiga västländerna som hoppar av först och skippar tävlingen.
Mitt tips är:
1. Frankrike
2. Island
3. Storbritannien

Tror iofs inte att något land hoppar av, men då kan det vara en lista för vilka som är ilsknast och surast just nu.

2007-05-14 @ 22:50:54
#2: Anton

Tack Micke för trevlig läsning! Är en trogen besökare vid det här laget. Kom gärna och titta på Xerxes på Drottningholm, premiär 26 maj. Vi hörs!

2007-05-14 @ 23:28:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: