Schlager-Micke

2007-05-28
21:17:14

Smask på Svensktoppen

Jag berättade ju förra veckan att jag var på SMASK-finalen på Cirkus (Sveriges MusikAkademikers Sång Kånntest). Vinnare blev - helt rättvist - låten Yksi kaksi med gruppen Taxfree.

image62

Jag hade gärna spelat upp den om jag hade hittat låten någonstans men jag har inte lyckats hitta den på nätet. Jag fick dock hjälp från oväntat håll när den plötsligt spelades upp på svensktoppen. Den har inte hamnat på listan men en snutt av den spelades upp i programmet och därefter följde en intervju med upphovsmännen till Yksi kaksi, Mikael Rogeland och Erik Nilsson.


Eftersom jag inte har möjlighet att lägga upp allt för stora filer på sidan så kan jag inte ta med intervjun som följde men om ni vill höra den så finns det på www.sr.se/p4/svensktoppen. Lyssna på senaste programmet. Intervjun kommer i mitten av del 3.


Det som spelades upp i etern lät garanterat inte som en liveupptagning så jag antar att det finns en studioversion som ka gå att få tag på på något sätt. Nu hoppas jag att det går smidigare att lyssna på den här filen än Ola Salo-filen. Hör av er om det tjallar. 
 

Lyssna på Yksi Kaksi

Kommentarer:
#1: Brita

haha, det gick tyvärr inte det heller. Man kan bara höra typ 3 sekunder... Ska klicka på länken istället... Kram

2007-05-29 @ 14:16:19
#2: Brita

Nu har jag lyssnat, och den imponerar ju inte sådär skiiitmycket i det korta klippet man får höra... Fattar inte riktigt vad som är refräng och vers...? Men jag kan absolut fatta att den var bra på scen. Det brukar ju var scenshowen som gör det mycket i smask.

2007-05-29 @ 14:21:04

Great site

2009-04-09 @ 09:12:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: