Schlager-Micke

2007-05-04
12:09:08

Pust....Då var TV-debuten avklarad
Oj, vad jag har spelat upp den där intervjun i Gomorron Sverige i huvudet många gånger innan jag väl satte mig i den där soffan i morse.....Jag har haft svar på alla tänkbara frågor som kan komma. När jag för en vecka sen hörde att jag skulle vara med så blev jag hur nervös som helst. Och för två dagar sen vaknade jag mitt i natten och drömde mardrömmar om att jag hade försovit mig och missat hela grejen (detta trots att det inte var natten mot fredag ens....) Men konstigt nog infann jag mig i ett märkligt lugn igår kväll och när jag väl satt där i soffan minutrarna innan sändning så kändes det inte särskilt nervöst alls. Det kan ju bero på också att både Anna Book och Micke Leijnegard är rätt softa typer som inte gör en uppstressad direkt. Men jag hann inte "prata in mig" med de särskilt mycket innan vi gick ut i sändning för då satt Anna och Micke L mest och snackade diet och viktminskning. 
 
För övrigt måste jag lägga till att det är lite halvlyxigt med just SVT:s resurser. De frågade innan på telefon var jag bodde och sen sa de "bra, vi kör dit en taxi 7.10, sen kommer en värdinna och möter dig vid entrén och visar dig till sminket".
I sminket blev det mycket brunpuder, så det kändes som att jag fick en kur "brun utan sol" när jag gick därfifrån in till studion.

När det gällde favoritlåtar så hade researchern på redaktionen som jag hade pratat med tidigare, bett mig att ta fram 3 favoritvinnare till sändningen, vinnare som inte är så kända för s.k. "vanligt folk". Då hade jag svarat Italien -90 (Insieme), Luxemburg -72 (Aprres toi) och Frankrike -69 (un jour, un enfant med Frida Boccara). Nu hade jag förstått det som att de på redaktionen hade vaskat fram arkivklipp på alla tre, men tydligen hade de fastnat för Frankrike -69 eftersom den ansågs vara den minst kända (har de någon form av "expert" på plats så blir det ju lite fel om man tycker som "vanligt folk" och svarar Carola och Jonny Logan på allt). Och när jag svarade Italien -90 på frågan om favoritvinnare så märkte jag att det var "fel svar" och Micke frågade ju lite diplomatiskt - Någon mer favorit...? skönt med ledande frågor ibland haha

Tack för alla trevliga sms förresten. Det värmde!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: