Schlager-Micke

2007-03-05
21:37:33

Nedräkningen har börjat
Finalveckan har startat och nog märks det. Idag har ett antal personer ringt från olika tidningar för att få tag på medlemmar från melodifestivalklubben som bor i deras område. Nördar säljer, så är det bara. Och om man dessutom är insnöad på något som 4 miljoner tycker är helkul, ja då är det poppis. Jag ska själv bli intervjuad av min kompis Martin på radio Jönköping imorgon. Jag kan ju trots allt titulera mig "före-detta-jönköpingsbo" så där har vi den lokala kopplingen:-) Martin vill att jag ska presentera mina teorier om startnummer, i synnerhet det otursförföljda startnummer 2, och det gör jag ju så gärna. Synd bara att live-intervjun endast kommer vara några minuter. Jag hade gärna haft ett helt program där jag vrider och vänder på alla siffror i schlagersammanhang som kan analyseras. Gärna med en konspiratorisk slutsats. Att inga skulle lyssna är en anna sak, jag trodde att det var just det som var public service!

Lite senare på dagen ringde en person som presenterade sig som Jonas Stentäpp från Dala-demokraten. När han uppgav sin mejladress reagerade jag lite, [email protected] Normalt sett har man ju alltid förnamn.efternamn@företaget.se så jag googlade på namnet och, visst, det var Heavy i "Hjalle & Heavy" som hade ringt, om ni nu minns dom. En av sveriges första b-kändisar genom programmet på rymmen 1998. Livet är fullt av överraskningar:-) Jag erbjöd mig att göra något från finalen för dom, jag är ju trots allt "före-detta-falubo".......

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: