Schlager-Micke

2007-03-14
19:09:30

Charlotte Perelli i inför-programmet
Under lördagens efterfest i globens annex fick jag veta vilka som ska vara med i "Inför ESC", programmet där en från varje nordiskt land bedömer eurovisionlåtarna. Alltid kul när melodifestivalklubben kan vara först med en "nyhet" om man nu kan kalla det det. Jag hade en liten oro att Nanne skulle återvända i rutan. Det kan ju finnas någon människa i världen som tyckte att hon var bra och den någon kan ju sitta på fel position och bestämma sånt. Men det blir Charlotte Perelli. Tusen gånger bättre än Nanne, helt klart.

Annars är det mest intressanta att Eirikur från Island ska vara med i Inför-programmet även i år. Han ska nämligen tävla för Island i år och ska med andra ord sätta betyg på sig själv!! Men jag är glad att han är med igen. Jag minns att jag kunde lyssna på hans omdöme om Moldaviens låt förra året hur många gånger som helst "Den dåligeste låt jei kan huske att jag hört i mitt liv!!!" Jag älskar sånt. Så jag tror det kan bli ett underhållande program:-)

Jostein Pedersen som varit Norges representant varje år är utbytt. Han fick sparken som kommentator för norsk TV efter förra året. Frågan är om det hade med hans hat-attacker mot Carola att göra, det är inte omöjligt. Norrmännen var splittrade i frågan om honom. Hälften i Norge älskar Jostein och andra hälften älskar Carola. På Verdens gang ställde de frågan förra året om Jostein borde få sparken, hälften sa ja, hälften nej. Men nu är hans saga all och jag kommer nog inte sakna honom.

Det viktigaste är att Finlands Thomas Lundin ska vara med och det ska han. Förstås. Många i schlagerfans (jag själv bland annat) skrev under gamla hederliga listor för att förmå YLE att välja honom till programledare för eurovisionen i Helsingfors. Thomas sa själv att han var den siste som valdes bort. Nöjesredaktionen låg i Tammerfors och han tillhöde fel stad......

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: