Schlager-Micke

2007-12-12
00:38:46

Schlageryra, även i Båstad
Idag blev jag uppringd av radio Båstad. De ville ha en kommentar om vad jag tyckte om startfältet. Inte för att jag vet hur de fått mitt nummer, jag känner ingen där nere vad jag vet men det är ju alltid kul att snacka schlager så de körde en telefonare. Jag tvingades dock till ett Henke-Larsson-svar när reportern frågade vem som har störst chans att vinna. Jag vet hur fel jag kan ha efter att jag hört låtarna så hur fel kan det då inte slå innan jag hört de? Så jag sa något i stil med: "ja, man vet ju aldrig, det dyker alltid upp överrasskningar och det här är ju en väldigt svårtippad tävling........bla bla." Fattas bara att jag hade pratat utan luft i lungorna, bytt dialekt till skånska och inlett svaret med: naaaaeeeee.......Då hade folk ringt in och frågat varför Henke Larsson plötsligt snackar schlager i radion. 

Men för att ta en lite mer ingående analys av artistuppdelningen i delfinalerna så är som sagt Karlskrona synnerligen intressant. Charlotte Perelli bör ha en riktigt bra låt. Hon lär ha fått ett antal skickade till sig sen 1999 men nu plötsligt tackar hon ja, dessutom med en låt signerad Bobby och Kempe. Låter spontant väldigt starkt. Linda Bengtzing är också så mycket tävlingsmänniska att hon inte väljer en smal, svår låt (hur stor sannolikhet det nu är att hon ska göra det...) utan kör säkerligen på säkra kort igen. Men kan hon ha en bättre låt än förra gången? Är det överhuvudtaget möjligt? Och så har vi ju Sibel i Karlskrona. Och Nordman. Ett riktigt getingbo. Jag ser redan fram emot jobbet som pressackrediterad för Melodifestivalklubben. Jag kommer för övrigt att vara ackrediterad i Karlskrona, Göteborg och Stockholm så därifrån lär ni få lite rapporter.

Annars så ser jag verkligen fram emot E-type & the Poodles. Här håller jag faktiskt med dig Brita:-) Jag tror att det kan bli hur bra som helst, förutsatt att det är E-type som skrivit det mesta av låten och att Jakob i the Poodles sjunger det mesta. Tvärtom vore.....sådär. BWO är ju också hyperintressant. De levererar alltid bra låtar och de lär de göra nu också.

image112
Alexander Bard och Martin Rolinski vet hur man gör hits

Jag ska inte spekulera för mycket i jokrarna än, men det senaste ryktet talar om att Agnes och Måns skulle vara aktuella för en duett. Jag har ingen aning om hur sant det är men om det skulle vara det så är det i så fall hela fyra deltagare från ett enda idol-år (2005) som är med i samma Melodifestival. Ola, Sibel, Agnes och Måns. Det överträffas i den bemärkelsen enbart av Fame factory 2002 som fick med fem deltagare i Melodifestivalen 2003.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: