Schlager-Micke

2007-12-15
00:46:55

Schlagersnack i SR Jönköping

Imorgon (läs idag) lördag reser jag hem till Nacka igen efter några intensiva veckor i Jönköping. Nu är jag klar med min reportageserie som till slut fick namnet Intresseklubben efter att jag valt mellan många olika namnförslag. Den kommer att sändas en gång i veckan i programmet Pettsson & Co och som jag nämt tidigare så hoppar jag mellan alla möjliga olika ämnen i den här reportageserien. Den enda röda tråden är väl ungefär att jag är med i alla inslag och att jag tycker alla ämnen är jätteintressanta.

Men som en liten avslutning på sejouren i Jönköping den här gången som kom det ett lägligt tillfälle att snacka schlager i veckan. I prorgammet "Redan fredag" fick jag 20 minuter på mig att snacka om årets startfält, Melodifestivalklubben och inte minst fick jag ta med några låtar att kåsera lite kring. De två första låtarna plockade jag med för att det finns många roliga omständigheter kring dom och den tredje för att det är den bästa låten som deltagit i den svenska uttagningen någonsin.

Kopiera länken och gå ner en bit på sidan så kommer mitt inhopp att ligga som en egen ljudfil som ni kan lyssna på.

http://www.sr.se/cgi-bin/jonkoping/program/amnessida.asp?ProgramID=2966&grupp=4177

Kommentarer:
#1: Hasse

Roligt att lyssna på inslaget.
Du kan lungt handla köttfärs på Nacka ICA-Maxi och trilla köttbullar till julen ;-)
Nu ska vi ta och tända tredje adventsljuset och äta frukost.

2007-12-16 @ 08:12:24
#2: Micke

Intressant att du nämnde Ica-Maxi innan jag hade lagt upp texten om Ica-maxi, Hasse. Telepati! Jag hade nämligen skrivit klart den texten igår men la upp den idag.

2007-12-16 @ 12:18:55
#3: Brita

Coolt Micke, jag lyssnar på dig nu! Jag måste bara berätta: Jag och kören jag sjunger i ska sjunga tillsammans med Stig Rossen! You know, dansar rock och rull-mannen i gul kostym. Han var ju även med i danska uttagningen förra året. Jag blev skiiiitglad när vi fick veta det, fast alla kulturnördar i kören typ fnyser åt melodifestivalen! HAHA! I och för sig så är jag väl inget Stig Rossen-jättefan, men det är ju jättecoolt ju ur ren Melodifestival-synpunkt! Tadaa

2007-12-16 @ 18:21:54
#4: Brita

Coolt igen! Venus Butterfly! Var du med när jag sökte på det på wikipedia? Finns en del roligt att läsa om vad "Venus Butterfly" egentligen är...

2007-12-16 @ 18:27:41
#5: Brita

Haha, ursäkta att jag spam-kommenterar!

"-Jag tyckte att Anna Book klarade det riktigt bra med Samba Sambero.
-Den passade ju henne som handen i handsken får jag
säga."

SNYGGT räddat Micke! Jag garvar ihjäl mig. hihihihhaaa!

2007-12-16 @ 18:29:52
#6: Micke

Du får gärna spam-kommentera hur mycket som helst på min blogg Brita, det är lugnt:-)

Jag får tacka så mycket för de snälla orden. När det gäller Venus butterfly så är jag medveten om vad det betyder och det var just därför som jag var tveksam till att ta med den (Rendez vous med John Ballard var alternativet), men eftersom det är så mycket skumma omständigheter kring den låten så tyckte jag ändå att det vore kul så till slut kom den med. Jag tycker faktiskt fortfarande att den musikaliskt är helt okej - på skiva. Live var den hemsk.

2007-12-17 @ 14:16:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: