Schlager-Micke

2007-04-26
13:32:10

minuspoängen.....
Jag kom på att jag glömde att nämna den specialomröstning vi hade på Melodifestivalklubbens inför-träff i söndags. När alla hade gett sina sedvanliga 1-12-poäng så fick vi även ge minuspoäng till de tre absolut sämsta låtarna i årests startfält. Det blev efter skalan -1, -3 och -5 poäng. Eftersom den här omröstningen inte är rikstäckande för klubben utan får betraktas som en "stockholmsspecialitet" så kan jag berätta att till årets sämsta bidrag utsågs Israel. Det här var resultatet av "topp-3" i minusligan. 
Israel -30 
Kroatien -26
Ukarina -25 

Ingen av dessa tre fick dock mina minusröster. Både Israel och Ukraina får väl räknas in i skämt-genren i år och även om jag inte är allt för glad över den tendens till freak-show som jag kan skönja av årets startfält i ESC så är ingen av pajasnummrena så musikaliskt dåliga att de är i absoluta bottenträsket för mig. Ukrainas plast-folie-transa har faktiskt en låt som inte är helt fel. Närmast till mina minuspoäng ligger väl Storbritanniens i så fall. Israels låt är varken bra eller rolig men jag tror att den, trots startnummer två, har en mycket bra chans att gå vidare till final eftersom den sticker ut rejält i semifinalfältet. I finalen lär dock skämt-genren vara den genre med abolsut hårdast konkurrens om rösterna, ironiskt nog.

Nej mina minuspoäng, alltså mina plats 40, 41 och 42 av årets 42 låtar blev följande.

-1 Norge
-3 Polen
-5 Turkiet

Norges hopplösa försök till latino är bland det sämsta de någonsin skickat. Polens låt vet varken ut eller in och Turkiets blir man varken glad eller förbannad eller någonting över. Och det är väl det som är värst. När jag lyssnar på låtarna på CD så tenderar jag iof att ha Polen allra längst ner. Hela idén med låten känns så billig och vissa "lines" i låten är så dåliga att man rodnar. Please, Ich Troje, kom tillbaka!!

Kommentarer:
#1: Jerry

Israel är klart sämst. Vettiga människor i den där klubben, må jag säga...(;-)

2007-04-26 @ 14:24:55
#2: Brita

Keine grense... zjedsgranizny!

2007-04-26 @ 21:42:11
#3: Brita

Förresten, detta är mina minusar: (mina egna poäng har jag inte bestämt än, men det kommer nog när jag har lyssnat lite mer på låtarna...)

-1 Albanien, Kroatien, Tjeckien, Montenegro (de är liksom alla en väldigt liknande soppa av dålighet)

-3 Lettland (sen när kom det "rysk-inspirerade" väldigt tjocka L-ljudet (tänkt dig Niklas säga "olga") med i det Italienska språket?)

-5 Ukraina (kan inte lyssna en enda sekund innan jag nästan måste in på mentalsjukhus)

hej hopp!

2007-04-28 @ 21:45:54

Very nice site!

2009-03-17 @ 13:13:14
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: