Schlager-Micke

2007-04-15
23:12:27

Äntligen är ackrediteringen fixad

Så var det klart med att jag blir ackrediterad för Melodifestivalklubben i Helsingfors. Det ska bli ruggigt kul. Det mesta tydde väl på att jag och mina två kollegor från MF-klubben skulle få våra ansökningar om pressackreditering godkända. Men säker kan man aldrig vara innan man får själva bekräftelsen. Så nu kommer det att bli ett väldans springande mellan repetitioner och presskonferenser under mina Helsingforsdagar. Underbart:-) Och när man sitter där på repetitionerna och hör låt efter låt så kommer garanterat de flesta låtar att låta mycket bättre då än vad de egentligen är. Vem vet, jag kanske till och med kommer att börja gilla Bulgariens skrik-orige när man väl sitter där.

Dessutom ryktas det om att melodifestivalklubben kommer att få sitta på platser på rad 1-10 i arenan! Låter ju nästan för bra för att vara sant. Jag satt på rad 5 på semifinalen i Aten och det var en upplevelse vill jag lova. Speciellt när jag direkt efter sändningen fick tag på lappen som programledarna hade läst upp att sverige hade kvalificerat sig till finalen. Jag kunde dock inte behålla den lappen eftersom det stod några på kö som ville ta exakt samma kort som det ni ser nedan...

image28 


Kommentarer:
#1: Fisken

Grattis Gosse!

2007-04-17 @ 00:30:58
#2: Stege

Skitfränt

2007-04-17 @ 18:56:43
#3: Micke

Tack kära svf-polare! Kul att ni är inne på sidan. Jag ska försöka hålla uppe tempot så gott det går. Sen i Helsingfors lär det inte vara något problem :-)

2007-04-18 @ 22:55:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: